Uroczystość weselna jest wydarzeniem absolutnie wyjątkowym i z całą pewnością należy odpowiednio zadbać o jego oprawę. Obecnie pary młode oraz ich rodzice prześcigają się w pomysłach, w jaki sposób uatrakcyjnić to święto, jak sprawić, by goście bawili się wyśmienicie i jednocześnie, by było to rozwiązanie mieszczące się w budżecie przewidzianym na imprezę.
Jednym ze doskonałych i bardzo modnych obecnie pomysłów uświetniających weselne zabawy jest wynajęcie fotobudki.
Niepodważalnym faktem jest, że fotobudki nie tylko na stałe zagościły na weselnych salach, lecz przede wszystkim święcą tam ogromne triumfy! Być może wśród Was są jeszcze osoby stojące przed dylematem, czy skorzystać z tej atrakcji podczas własnej uroczystości lub też takie, które rozpatrują obdarowanie takim prezentem przyszłej pary młodej. Bazując na naszej wiedzy, doświadczeniu oraz naprawdę wielu usłyszanych i zebranych opiniach przekażemy Wam niezbędne informacje w kwestii wynajęcia fotobudki na wesele.
Zacznijmy od samego początku. Wpadliście na pomysł, aby podczas imprezy weselnej fotobudka stanowiła jedną z atrakcji. Super! Idea już jest, włączacie internet, a w googlach wyskakuje co najmniej kilkadziesiąt możliwości do wyboru… Czym się od siebie różnią, na co zwrócić uwagę, którą wybrać?
Poniższy wpis będzie swoistym “fotobudkowym kompendium wiedzy w pigułce”. Ułatwi dokonanie wyboru, zapozna z zaletami, poruszy kwestie obaw, a także podpowie, na jakie aspekty należy zwrócić szczególną uwagę. Po tej lekturze wybór fotobudki będzie stanowił czystą przyjemność :)
Plusów wynajęcia fotobudki na wesele jest wiele. O tych nastęþujących korzyściach należy zdecydowanie wspomnieć:
- Pamiątkowe zdjęcia z fotobudki stanowią idealny prezent dla gości! (każdy wychodzi ze zdjęciem obrandowanym imprezą). W przeciwieństwie do zapakowanych w woreczki migdałów takie pamiątki będą cieszyły i przypominały o tym ważnym wydarzeniu jeszcze wiele, wiele lat.
- Możliwość przebieranek, wykorzystania gadżetów, ramek i wielu, wielu innych atrakcji - to dla gości istne szaleństwo i fantastyczna zabawa. Warto wspomnieć, że wzrost kreatywności gości jest wprost proporcjonalny do czasu trwania imprezy ;)
- Wynajęcie fotobudki jest opcją zdecydowanie bardziej korzystną finansowo niż np. pokaz fajerwerków, występ par tanecznych, a z całą pewnością bardziej integrującą, dającą wiele radości i, co ważne, pozostawiającą we wspomnieniach na zawsze.
- Jest to bardzo bezpieczna , dostępna dla każdego uczestnika wesela, zabawa! Obsługa
zajmuje się gośćmi, obsługuje sprzęt, ale także - co ważne - reaguje w sytuacjach, w których
któryś z uczestników wykazuje się nazbyt dużą ekstrawagancją i pomysłowością ;)
Pamiętajmy, że z fotobudki korzystają zarówno dzieci, jak i osoby starsze, dlatego tak ważne jest, by opieka animatorów była na jak najwyższym poziomie. - Fakt, że Wasi znajomi będą szaleli przed obiektywem jesteście w stanie przewidzieć. radosne zabawy najmłodszych milusińskich także, ale niekwestionowanymi królami fotobudek często stają się... babcie, ciocie, dziadkowie, czyli ci najspokojniejsi, na co dzień najbardziej poukładani. Możecie być pewni, że oni będą zachwyceni i dla nich wszystkich będzie to niezapomniane doświadczenie!
Poniższy akapit poświęcony będzie obawom, które macie, zanim zdecydujecie się na wynajęcie fotobudki na wesele:
-
Obawa, że fotobudka przyćmi inne weselne atrakcje
Odpowiednie umiejscowienie budki z całą pewnością będzie doskonałym rozwiązaniem i gwarantem, że skupi ona wokół siebie tylko osoby zainteresowane robieniem zdjęć. Postawienie jej w pobliżu parkietu może sprawić, że rzeczywiście będzie odciągała uwagę gości, więc takiej lokalizacji nie polecamy. Natomiast bliska odległość od np. wiejskiego stołu może nie tylko korzystnie wpłynąć na kreatywność gości, lecz także dostarczyć im nowych gadżetów ;) W kwestii ustawienia urządzenia warto skonsultować decyzję z obsługą sali - ich wskazówki będą cenne.
Fotobudka będzie atrakcją docelowo przewidzianą na 2-3 godziny całego wesela (nie zaś całą noc). Warto zatem wybrać taki czas jej ekspozycji, aby nie kolidował on z innymi ewentualnymi atrakcjami.
Świetnym rozwiązaniem jest zorganizowanie obok fotobudki miejsca z księgą gości, do której uczestnicy wesela będą mogli dołączyć własne pamiątkowe zdjęcie z dedykacją. Sugerujemy, by ustalić z animatorami, że do ich zadań należało będzie zarówno zachęcanie gości do robienia wesołych zdjęć, jak i dbanie o to, by w księdze zagościły pamiątkowe wpisy opatrzone fotograficzną pamiątką.
- Obawa, że goście (zwłaszcza starsi) nie poradzą sobie z obsługą urządzenia Bądźcie spokojni! Wynajmując fotobudkę od firmy cieszące się dobrą renomą macie 100% gwarancję, że takimi sprawami zajmie się fachowa, pomocna obsługa (która dodatkowo dokonuje montażu i demontażu sprzętu - także troskę o kwestię rozstawienia i złożenia fotobudki od razu możecie wykreślić ze swojej listy).
- Przekonanie, że na weselu i tak będzie fotograf - po co przepłacać? Sami na pewno wiecie, że czas oczekiwania na zdjęcia od fotografa oraz - powiedzmy sobie szczerze - ich niewielka dostępność (właściwie pewność, że większość gości ich nigdy nie zobaczy) sprawia, że profesjonalne zdjęcia są przede wszystkim wyczekiwaną pamiątką dla pary młodej i najbliższej rodziny. Satysfakcjonującym rozwiązaniem może okazać się wynajęcie zawodowego fotografa na ceremonię oraz sesję plenerową, a w trakcie wesela skorzystanie z fantastycznej zabawy z fotobudką.
- cena - upewnijcie się, że cena dotyczy takiej ilości godzin, jakiej potrzebujecie (standardowa opcja to 2 h) i co zawiera.
- limit zdjęć - obecnie najczęściej dostęþną opcją jest ta bez limitu zrobionych fotek, ale warto to doprecyzować, by nie okazało się, że każdy z gości może zrobić tylko jedno zdjęcie...
- koszt dojazdu - to, że firma umieszcza informację, iż dotrze do każdego klienta, wcale nie znaczy, że uczyni to bezpłatnie. Może to być kwota “od 1km” - stawki zaczynają się od 1,2 zł/km do kilku złotych/km. Koniecznie to doprecyzujcie i ewentualnie wliczcie w dodatkowe koszta związane z wynajmem fotobudki.
- obsługa/animatorzy - sprawdźcie, czy są wykwalifikowani, jakie mają doświadczenie, oraz czy pracowali na tego typu imprezach. W dużej mierze to od nich zależy, czy goście zdecydują się na zrobienie pamiątkowego zdjęcia i czy będą się przy tym dobrze bawili. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, by ich ubiór był elegancki lub też zabawny - z całą pewnością zaakceptowany przez Was i adekwatny do okoliczności.
- zapis cyfrowy/galeria online - czy w cenie pakietu otrzymacie dostęþ do galerii online chronionej hasłem (i na jaki czas - z reguły wynosi on 2-3 miesiące), czy też zdjęcia zostaną zgrane na CD/pendrive.
- gadżety/akcesoria - przede wszystkim czy są odpowiednio dobrane do tematyki imprezy, czy są wykonane ręcznie, z materiałów dobrej jakości czy też właściciel fotobudki zainwestował w najtańsze, szybko “rozpadające się” produkty? Pamiętajcie, że zarówno ich ilość, jak i jakość, w znacznym stopniu wpłyną na stopień zadowolenia i kreatywności gości.
- tło - zapytajcie o ich ilość, możliwość wyboru; powinno być dostosowane do okazji.
- spersonalizowany wydruk - czyli możliwość umieszczenia na zdjęciu własnego tekstu/grafiki/logo (np. podziękowania dla gości, data, itd.) .
- możliwość dokupienia dodatkowych godzin - w przypadku, gdyby wszyscy goście nie zdążyli sobie zrobić zdjęcia.
- przestrzeń jaka jest niezbędna, by fotobudka mogła sprawnie funkcjonować - zapytajcie o rozmiary fotobudki i ulokujcie ja na takiej przestrzeni, by znalazło się miejsce dla gadżetów, obsługi, i oczywiście uczestnicy wesela mogli z niej korzystać w komfortowych warunkach.
Jeżeli koszty nie są dla Was ograniczeniem, to za dodatkową opłatą możesz otrzymać naprawdę
ciekawe możliwości.
Oto te, na które, naszym zdaniem, warto zwrócić uwagę:
- część z firm wynajmujących fotobudki daje możliwość jej spersonalizowania (dowolna kolorystyka i grafika wg własnego projektu na ścianach fotobudki) oraz gadżety i rekwizyty przygotowane zgodnie z Waszymi wytycznymi,
- samodzielnie zaprojektowane tło drukowane na bannerze,
- piękna, wykonana ze świetnej jakości materiałów księgę gości,
- dodatkowe, profesjonalne oświetlenie, które wpłynie na poprawę jakości wykonywanych zdjęć, a Wasi goście będą mogli pozuć się jak podczas prawdziwej sesji fotograficznej,
- każdy z gości - poza własnym pamiątkowym zdjęciem - może otrzymać wszystkie fotki zrobione podczas imprezy zgrane na płycie CD lub pendriv'ie.
- znalazłeś fantastyczną fotobudkę na drugim końcu Polski? Jesteś pewien, że spełnia ona wszystkie Twoje wymagania, ba! oferuje więcej niż założyłeś na początku? Zdecyduj się na nią!
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę:
- Obejrzyjcie reklamę/foldery reklamowe interesujących fotobudek w internecie/zdjęcia na stronie www/fb - bardzo szybko zorientujecie się, że wspaniałe opisy niejednokrotnie nie idą w parze z jakością usługi. Niby wiele gadżetów - a na pierwszy rzut oka widać, że tandetne i zniszczone; teoretycznie możliwość wyboru tła i super obsługa, a jednak zdjęciom wiele brakuje do określenia ich mianem dobrych… są nieostre, zamazane, bardzo słabej jakości.
- Zainteresujcie się, jak wygląda fotobudka z zewnątrz - czy jest czysta, zadbana, czy może oklejona bannerami, świecidełkami? Czy będzie się dobrze komponowała z wnętrzem, w którym będzie impreza.
- Zwróćcie uwagę, czy firma wypożyczająca fotobudkę ma w swojej ofercie dodatkowe atrakcje, które chcielibyście wykorzystać podczas uroczystości. Jeśli tak, poproście o połączenie ofert, dzięki czemu macie szansę uzyskania naprawdę atrakcyjnej ceny.
Sprawdźmy jeszcze, jakie są koszta wynajęcia fotobudki w różnych miastach w Polsce i przyjrzyjmy się temu, co najczęściej zawiera najpopularniejszy pakiet podstawowy.
Ceny w dużych miastach (np. Poznań, Wrocław, Gdańsk, Warszawa, Olsztyn) rozpoczynają się od ok. 650 i zamykają w 850 zł (pakiet podstawowy). Jeżeli chodzi o mniejsze miejscowości (np. Bydgoszcz, Mikołajki), to koszt wynajęcia fotobudki na wesele jest niższy i w tym wypadku należy się liczyć z kwotą od 500 zł wzwyż. *
- 2 h wynajmu,
- nielimitowana ilość zdjęć,
- gadżety/akcesoria (bardzo różna ilość i jakość),
- opieka animatora/asystenta,
- galeria zdjęć online (zabezpieczona hasłem) - ważna najczęściej od 1 do 3 miesięcy,
- dostępność zdjęć na nośniku CD/DVD/pendrive,
- spersonalizowany wydruk (“stopka” z grafiką/tekstem/w kolorystyce wybranej przez parę młodą),
- tło - jedno lub kilka do wyboru,
- gratisowy dojazd (najczęściej do max 50km),
- możliwość przedłużenia wynajęcia fotobudki na kolejne godziny (koszt 150-200 zł za każdą dodatkową rozpoczętą godzinę).
Pamiętajcie, że w znacznej większości przypadków cena jest wprost proporcjonalna do jakości usługi! Dobry sprzęt, wykwalifikowani animatorzy, mnogość gadżetów/dodatków/opcji w pakiecie - to powinno kosztować. Z tego powodu uważajcie na nazbyt tanie oferty - jeżeli wynajmujący fotobudkę nie posiada żadnych argumentów mogących “przyciągnąć” klienta, to jedyne, co może zaoferować to obniżenie ceny. W teorii można oszczędzić, w praktyce jednak otrzymać “bylejakość” i niezadowolenie.
Oczywiście, koszty mają niebagatelne znaczenie, jednak w tym wypadku lepiej zapłacić niewiele więcej (często jest to różnica tylko 200-300 zł) i mieć pewność, że będziecie cieszyli się “produktem” najwyższej jakości.
Założywszy, że wynajęcie fotobudki na wesele będzie kosztowało 750 zł, to przy podzieleniu tej kwoty przez liczbę gości (dajmy na to 140) wychodzi nam tylko... 5 zł na osobę! Za 5 złotych goście otrzymają do Was najbardziej spersonalizowany prezent - pamiątkę, która zostanie z nimi na zawsze. Wy zaoszczędzicie mnóstwo czasu, pracy i pieniędzy, które musielibyście poświęcić na przygotowanie kilkudziesięciu-kilkuset gadżetów.
- Koniecznie podpisz umowę, w której zawarte będą wszelkie ustalenia między Tobą a firmą wynajmującą fotobudkę na wesele. Dzięki temu będziesz wiedział dokładnie, za co płacisz, czego możesz oczekiwać.
- Bawcie się wraz ze swoimi gośćmi najlepiej i najbardziej beztrosko, jak to tylko możliwe!